Doorgaan naar hoofdcontent

Berichten

Uitgelicht

Hoe word je een vechter, de knokkende hardloper (3 tips)

Knap hè, die zesde plaats van Michel Butter in de marathon van New York 2017. Wie had dat gedacht. Als het om de aller scherpste tijden gaat op deze lange afstand, behoort hij niet tot de top. Als het aankomt op knokken, vechten, loopt Butter zomaar de zesde plek in van de bekendste marathon in de wereld.

Ben jij ook minder sterk in de strijd om de klok maar je weet wel hoe je andere lopers kunt verslaan? Dan is dat een mooie eigenschap. Misschien wil je die eigenschap wel verder ontwikkelen. Daarvoor een drietal tips.

1) Visualiseer dat je lopers inhaalt
Visualisatie levert een enorme kracht op. Je roept een beeld op en dat is in gedachten al werkelijkheid. Het verbazingwekkende in de sport is dat veel mensen dan daar op gaan handelen. Visualiseer vaker tijdens trainingen dat je medelopers inhaalt. Dan geef je het signaal aan je lichaam om alles in het werk te zetten om in te halen. Je wordt alerter, je gaat beter lopen en je hebt de wil in je om loper voor loper de wedstrijd naar je …

Nieuwste blogposts

Korte afstanden? Denk vaker als een sprinter

Hoe train je langere afstanden?

Hollandse training: de fiets achterna

Startlijn Marathon Rotterdam aan de voet van De Zwaan

Training: focus op zuinig lopen en de versnelling

Amsterdam fraaie flagship winkel voor sporters rijker

Laatjes met mooie hardloopervaringen

Warming-up: zijn je heupen los genoeg?

Hardlopen en trainen in land van bruggen en dijken

Winstmaker tempo duurloop. Hoe doe je dat?